Yolun Açık Olsun BMC
Otomotiv
sanayisinde Türkiye yerli kaynaklarını kullanarak bir aracın %60 nı
yapabilir.Bu kadar büyük bir sanayiye sahip olan Türkiye neden uzun zamandır
yerli bir otomotiv yapamıyor?Neden olabilir? Doğacak büyük risklerin üstesinden gelebilecek
cesarete sahip bir iş adamı çıkmadığından dolayı olabilir mi ? Elbette… Ford
OTOSAN’da ürün geliştirmede çalışdığımdan dolayı , edindiğim
tecrübeye dayanarak konuşuyorum.Bir araba yapmanın okadarda zor olmadığını
biliyorum.Sadece piyasayı bu kadar ele almış belli başlı markalarla rekabete
girmenin doğurduğu riskler ve ar-ge sıkıntısının başa çıkmanın kolay olmadığını biliyorum.
Eğer yerli bir
araba yapılacaksa bu arabanın ilk olarak uluslararası piyasada üst düzey bir
otomobil olması gerekiyor.Kendi reklamını kendisi yapması lazım. Ayrıca Servis
ağınında diğer markalar kadar geniş olması ve bunun yanında yedek parça
ağınında geniş olması gerekiyor.
Araba almak isteyen
herhangi bir müşteri , Ford ve BMC olarak iki seçenek önüne geldiğinde, tabiki Ford’u seçecektir.Peki neden ? Çünkü ; Ford’un yedek parça sıkıntısı
yok.Servis ağı oldukça geniş.Arabası bir arıza yaptığında çok rahat bir şekilde
herhangi bir yerde yaptırabilir.Ayrıca yedek parça sıkıntısı da çekmeyecektir. BMC nin
en büyük eksikliği de bu olur … Örnek vermek gerekirse. Şuan piyasada olan ve
orta klasman kalitesinde olan Pakistan malı Proton markalı araçlara neden
rağbet olmuyor.Hem fiyatı ucuz. Hemde kullanışlı.Proton bu şekilde yan
sanayisini güçlendiremediği için olabilir mi ?
Hedef Alliance
Holding Başkanlığını yürüten Ethem SANCAK büyük bir külfetin altına girdi.Tasarruf
Sigortası Mevduat Fonu(TMSF), BMC'nin 751 milyon TL karşılığında satılmasını
uygun buldu ve nihai kararını verebilmek için, Rekabet Kurulu'na başvurdu. Bunun
sonrasında da BMC'nin Ethem Sancak'ın şirketine satışına onay verildi.
Artık
bundan sonrası söz Türkiye’nin mühendislerinde ve İş adamlarında
olacak.Milli markamızı yeniden ihya etmek için Ethem SANCAK’a destek olmalıyız.
0 yorum:
Yorum Gönder