Evet herşey ya hakikaten güzeldir , ya bizzât güzeldir veya neticeleri itibariyle güzeldir.Ve bu güzellik , Allah'ın herşeyi kuşatan sahipliğine(rububiyeti âmmeye) ve Allah'ın rahmetinin herşeyi içine alması (şümul-ü rahmete) ve kaplaması ve herşeye bakacak şekilde kendini belli edip bildirmesine (tecelli-i âmmeye) bakar.
Bu cihette şeytanın yaratılmasında bile netice itibariyle güzellik vardır. Çünki şeytan yaratılmasaydı insanların makamı melekler gibi sabit kalır. İnsanlar adedince makamlar olmazdı.Cennetin en yüksek mertebelerini elde edemezdik.
Buradan ayrı bir konuya geçmek istiyorum . Bu kadar yüce bir varlık olan insanın yaptığı her işte , ister istemez Allah'dan sonsuzluğu istemektedir.İnsan bütün işlerde sonu yokmuş gibi düşünür.Örneğin ; Ev alır sonsuza kadar oturacakmış gibi plan yapar. Yada o evi aldıktan sonra yeni yeni planlar kurmaya başlar.HİÇ ÖLMEYECEKMİŞ GİBİ.... İnsanın mahiyetinde sonsuzluk gizlidir.İnsan sonsuzluk için yaratılmıştır.
Aynen bu meselelere binaen insandaki manevi ve maddi duyular hayvana göre 100 derece daha gelişmiştir. Mesela ; güzelliğin bütün mertebelerini farkeden insan gözü ve yiyeceklerin bütün çeşitlerini , tatlarını ayırteden insan dili ve sanatın bütün inceliklerini anlayan insan aklı ve olgunluğun bütün çeşitlerini anlayan bir kalbe sahipdir. İnsan için herşey güzeldir.
İnsan gibi değerli varlığı var eden aklı ve fikridir.Peki soruyorum kendisi için bu kadar güzelliklerin nerden geldiğini irdelemeyen insan , insan mıdır ?
0 yorum:
Yorum Gönder